Teknoloji
Moderator
Rockstar Games’in efsanevi kurucularından Dan Houser, İngiltere’de katıldığı bir programda oyun dünyasında yükselen yapay zeka heyecanına karşı oldukça net açıklamalarda bulundu. EA ve Microsoft gibi devlerin “AI ile oyun geliştirmeyi otomatikleştirme” vizyonuna karşı çıkan Houser, bugünün yapay zeka teknolojisinin yaratıcılığı tamamen devralacak olgunluğa sahip olmadığını söyledi.
Houser’ın yeni stüdyosu Absurd Ventures, yapay zekayı hem hikaye üretiminde hem de dinamik karakter davranışlarında aktif olarak kullanıyor. Üstelik geliştirdikleri yeni proje, Houser’ın yapay zeka ve dijital gerçeklik temalarını işleyen romanı A Better Paradise ile aynı evrende geçiyor. Ancak buna rağmen Houser, AI’ın hala genel amaçlı bir yaratıcı araç olmaktan çok uzak olduğunu vurguluyor.
Yapay zekanın alacağı çok yol var
Bugünün modelleri belirli görevleri başarıyla otomatikleştirebiliyor: prosedürel içerik üretimi, basit etkileşimler, tekrarlı yaratıcı görevler. Fakat Houser’a göre iş “açık uçlu yaratıcılık” olduğunda yapay zeka hala tutarsız, yüzeysel ve insani sezgiden çok uzak. Oyun geliştiricilerin işine yarayan şeyler var, ancak bunlar rutin işler, hikâyeyi, duyguyu ve tasarım vizyonunu taşıyan yaratıcı süreçler değil.
Yapay zeka yarışında yeni dönem başladı: Gemini 3 Pro duyuruldu
Houser ayrıca oyun şirketlerinin yapay zekayı maliyet düşürme ve yatırımcıları etkileme aracı olarak pazarladığını, ancak bu beklentilerin sahada karşılık bulmadığını da ekliyor. Sektördeki toplu işten çıkarmalarla birlikte sunulan “AI her şeyi çözecek” söyleminin, gerçekte teknolojinin mevcut kapasitesini yansıtmadığını düşünüyor.
Tüm eleştirilerine karşın Houser umutsuz değil. Ona göre oyunların etkileşimli ve hikaye odaklı yapısı hala muazzam bir yaratıcı potansiyel barındırıyor. Ancak bu potansiyelin ortaya çıkabilmesi için insan yazarların, tasarımcıların ve yönetmenlerin derin sezgisi hâlâ vazgeçilmez. Yapay zekâ yardımcı olabilir, ama yerine geçemez.