Meta, medya kuruluşlarına 479 milyon euro ödeme cezasına çarptırıldı

Teknoloji

Moderator
61f10fed86b24a0210b02fad.jpg

İspanya’da bir mahkeme, Meta’nın Facebook ve Instagram kullanıcı verilerini yıllarca uygunsuz biçimde işleyerek haksız rekabet avantajı elde ettiği gerekçesiyle 87 dijital medya kuruluşuna toplam 479 milyon euro tazminat ödemesine hükmetti. Kararın temelinde, şirketin GDPR yürürlüğe girdikten sonra kişisel veri toplama gerekçesini kullanıcı rızasından çıkarıp “sözleşmenin yerine getirilmesi için zorunluluk” olarak değiştirmesi yatıyor. Bu gerekçe daha sonra düzenleyiciler tarafından reddedildi ve Meta 2023’te tekrar kullanıcı rızası esasına dönmek zorunda kaldı.

Mahkemeye göre Meta, bu dönemde topladığı devasa kullanıcı verileriyle reklam pazarında İspanyol medya kuruluşlarına karşı “anlamlı ve haksız bir rekabet avantajı” sağladı. Mahkeme, tazminat miktarını da Meta’nın söz konusu yıllardaki reklam gelirlerinin oranına göre hesapladı. Kısacası, medya kuruluşlarının kaybettiği reklam pastasının sorumlusu olarak Meta işaret edildi.

Meta üst mahkemeye itiraz edecek

Meta ise karara itiraz ediyor. Şirket, Reuters’a yaptığı açıklamada cezanın “asılsız” olduğunu, “herhangi bir maddi zararın kanıtlanmadığını” ve “çevrimiçi reklamcılığın nasıl işlediğinin görmezden gelindiğini” savundu. Meta ayrıca tüm yasalara uyduklarını ve kullanıcılarına deneyimlerini kontrol edebilecekleri şeffaf araçlar sunduklarını iddia ediyor.

Tabi mahkeme kararı çıksa da ceza henüz tam anlamıyla kesinleşmiş değil. Meta’nın konuyla ilgili üst mahkemeye itiraz süreci olacak ve kararın üst mahkemede bozulma ihtimali var. Diğer taraftan cezanın onaylanması durumunda, İspanya’nın verdiği bu ceza, AB içinde veri gizliliği kaynaklı rekabet davalarında emsal niteliği taşıyabilir.

Android telefonlara sonunda Airdrop desteği geliyor
 
Geri
Üst