Teknoloji
Moderator
Seyu’nun temel amacı, taraftarların heyecanını anlık olarak paylaşıp takım ve taraftar bağlarını güçlendirmek. Taraftarların, spor sahasında veya dışında uygulama aracılığıyla çektikleri fotoğraflar dev ekranlarda, televizyonda ve sosyal medya platformlarında kitlelerin karşısına çıkıyor. Böylece etkinlik alanında yer alamayan evdeki taraftarlar da destekledikleri takım ile duygusal düzeyde bağlantı kurma fırsatı yakalıyor.
Etkinliklere karekod üzerinden erişim sağladıktan sonra selfie çekerek takımınızı destekleyici bir not ekleyebiliyorsunuz. Markalara özel kampanya oluşturabilen Seyu, büyük etkinliklerde şirketlere veya sponsorlara özel selfie taslakları oluşturabiliyorlar. Böylece etkinliklerin dev ekranlarında fotoğrafları gösterilen kullanıcılar hazırlanmış olan taslaklar üzerinden paylaşımlarını yapıyorlar.
Seyu, Türkiye’de henüz yaygın olarak kullanılan bir uygulama olmasa da; spor yatırımları açısından potansiyeli yüksek bir pazar olan ülkemiz için de birtakım çalışmalar yapmaya başladı. Girişim ekibinin paylaştığı bilgilere göre; İBB Spor, Galatasaray Spor Kulübü, Anadolu Efes, Türkiye Voleybol Federasyonu ve Türkiye E-spor Federasyonu gibi önemli spor yerleriyle görüşmeler yapılıyor.
2018 yılında Macaristan’da CEO ve kurucu ortağı Tom Vecsernyes tarafından hayata geçen Seyu, aktivitelerini 9 kişilik küçük bir ekip ile gerçekleştiriyor. Seyu, 3 kurucu ortağın yanı sıra 1 pazarlama müdürü, farklı bölgelerden sorumlu 3 müşteri yöneticisi, 1 ofis yöneticisi ve etkinliklerin sisteme girilmesinden sorumlu 1 servis yöneticisi ile çalışmalarını yürütüyor. Seyu’nun kendi oluşturduğu alt yapısı sayesinde platformda moderasyon, veri toplama ve marka etkinliklerinin kurulumu sağlanıyor. Eğer markalar kendilerine özel bir sistem talep ediyorlarsa, Seyu “White Label” adı altında müşteriye özel kurulumlar da gerçekleştirilebiliyor.
Seyu’yu diğer benzer platformlardan ayıran en önemli özelliklerinden biri kullanıcılar karekodu okutup paylaşımlarını yaptıktan sonra fotoğraflar anlık olarak değerlendirilip paylaşılıyor. Yapay zekanın desteğiyle çıplaklık, silahlar ve yasak semboller gibi uygunsuz içerikler elimine ediliyor. Buna ek olarak hangi fotoğrafların paylaşılıp paylaşılmayacağı anlık olarak belirlenebiliyor. Ayrıca telefon hangi dilde kullanılıyorsa uygulamanın da o dilde aktive olduğunu belirtelim.
22 ülkede, 28 farklı spor dalında ve 1000’den fazla spor etkinliğinde yer almış olan Seyu’nun en büyük hedefi her etkinlikte tercih edilen 1 numaralı taraftar etkileşim platformu olmak. Ayrıca girişim, gelecekte spor aktivasyonunun yanı sıra bir pazarlama aracı haline gelmeyi hedefliyor. Bu misyonda konser etkinlikleri ve restoranlarla da iş birliği sağlıyorlar. Seyu, restoranlarla yaptığı ortaklıklarla kullanıcıların markayla olan etkileşimini ve sadakatini artırıyor. Örneğin kullanıcıların yedikleri yemeğin görselini paylaşıp yorum bırakması durumunda restorana sonraki gelişinde indirim sağlama gibi uygulamalar yapılabiliyor. Bunu dışında Seyu’nun yapısında Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR) özellikleri de mevcut. Bu araçlar, özellikle konserlerde kullanıcıların sanatçılarla fotoğraf çekilmesini mümkün kılıyor.
Girişimin en büyük hedefi her etkinlikte tercih edilen bir taraftar etkileşim platformu haline gelmek ve büyük etkinliklerde rol almak. Tomorrowland gibi büyük festivallerde ve AC Milan gibi önde gelen takımlarla çalışmak girişimin hedefleri arasında. Macaristan’da her sene düzenlenen ve Avrupa’nın en büyük festivallerinden biri olan Sziget Festivali’ne katılım sağlamak için görüşmeler yapılıyor.
Platformu kullanabilmek için kullanıcıların, Google veya Facebook aracılığıyla e-posta adreslerinin girmeleri yeterli. Böylece Seyu’nun bünyesinde büyük bir veri havuzu oluşuyor. Yıllık 100 binden fazla selfie verisi mevcut olan platformda, yaş ve cinsiyet gibi demografik bilgileri, kullanıcıların platformu kullandığı yerdeki coğrafik verileri hatta yapay zeka desteğiyle kullanıcıların çektiği selfie’lerden takımlarının hangi formasının giyildiğinin verisi elde edilebiliyor. Bu da Seyu’nun, markaların hedef kitleleriyle ilgili önemli veriler elde edebilmelerine olanak tanıyor.
Distribütörler ve sponsorlar üzerinden gelir elde eden Seyu, farklı spor dallarındaki federasyonların anlaşmış olduğu sponsorlarla veya direkt markalarla iş birliği sağlayan bir gelir modeline sahip. Paylaşılan bilgilere göre; Brezilya ve İspanya’daki distribütörlüklerine ek olarak Türkiye’de bir medya şirketiyle yeni bir distribütörlük sağlandı. Girişim, bünyesinde bulunan araçlara ve markalara göre fiyatlandırma sağlıyor. MotoGP, Clupik, Snave UK, CryptoSnack ve HigSports girişimin markaları arasında yer alıyor. Bunlara ek olarak 2021 yılında Seyu, spor teknolojisi odaklı girişimlere yaptığı yatırımlarla öne çıkan Dutch Sport Tech Fund’dan ilk ve şu ana kadarki tek yatırımını elde etti. Yatırım miktarı gizliliğini koruyor.
Etkinliklere karekod üzerinden erişim sağladıktan sonra selfie çekerek takımınızı destekleyici bir not ekleyebiliyorsunuz. Markalara özel kampanya oluşturabilen Seyu, büyük etkinliklerde şirketlere veya sponsorlara özel selfie taslakları oluşturabiliyorlar. Böylece etkinliklerin dev ekranlarında fotoğrafları gösterilen kullanıcılar hazırlanmış olan taslaklar üzerinden paylaşımlarını yapıyorlar.
Seyu, Türkiye’de henüz yaygın olarak kullanılan bir uygulama olmasa da; spor yatırımları açısından potansiyeli yüksek bir pazar olan ülkemiz için de birtakım çalışmalar yapmaya başladı. Girişim ekibinin paylaştığı bilgilere göre; İBB Spor, Galatasaray Spor Kulübü, Anadolu Efes, Türkiye Voleybol Federasyonu ve Türkiye E-spor Federasyonu gibi önemli spor yerleriyle görüşmeler yapılıyor.
2018 yılında Macaristan’da CEO ve kurucu ortağı Tom Vecsernyes tarafından hayata geçen Seyu, aktivitelerini 9 kişilik küçük bir ekip ile gerçekleştiriyor. Seyu, 3 kurucu ortağın yanı sıra 1 pazarlama müdürü, farklı bölgelerden sorumlu 3 müşteri yöneticisi, 1 ofis yöneticisi ve etkinliklerin sisteme girilmesinden sorumlu 1 servis yöneticisi ile çalışmalarını yürütüyor. Seyu’nun kendi oluşturduğu alt yapısı sayesinde platformda moderasyon, veri toplama ve marka etkinliklerinin kurulumu sağlanıyor. Eğer markalar kendilerine özel bir sistem talep ediyorlarsa, Seyu “White Label” adı altında müşteriye özel kurulumlar da gerçekleştirilebiliyor.
Seyu’yu diğer benzer platformlardan ayıran en önemli özelliklerinden biri kullanıcılar karekodu okutup paylaşımlarını yaptıktan sonra fotoğraflar anlık olarak değerlendirilip paylaşılıyor. Yapay zekanın desteğiyle çıplaklık, silahlar ve yasak semboller gibi uygunsuz içerikler elimine ediliyor. Buna ek olarak hangi fotoğrafların paylaşılıp paylaşılmayacağı anlık olarak belirlenebiliyor. Ayrıca telefon hangi dilde kullanılıyorsa uygulamanın da o dilde aktive olduğunu belirtelim.
22 ülkede, 28 farklı spor dalında ve 1000’den fazla spor etkinliğinde yer almış olan Seyu’nun en büyük hedefi her etkinlikte tercih edilen 1 numaralı taraftar etkileşim platformu olmak. Ayrıca girişim, gelecekte spor aktivasyonunun yanı sıra bir pazarlama aracı haline gelmeyi hedefliyor. Bu misyonda konser etkinlikleri ve restoranlarla da iş birliği sağlıyorlar. Seyu, restoranlarla yaptığı ortaklıklarla kullanıcıların markayla olan etkileşimini ve sadakatini artırıyor. Örneğin kullanıcıların yedikleri yemeğin görselini paylaşıp yorum bırakması durumunda restorana sonraki gelişinde indirim sağlama gibi uygulamalar yapılabiliyor. Bunu dışında Seyu’nun yapısında Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR) özellikleri de mevcut. Bu araçlar, özellikle konserlerde kullanıcıların sanatçılarla fotoğraf çekilmesini mümkün kılıyor.
Girişimin en büyük hedefi her etkinlikte tercih edilen bir taraftar etkileşim platformu haline gelmek ve büyük etkinliklerde rol almak. Tomorrowland gibi büyük festivallerde ve AC Milan gibi önde gelen takımlarla çalışmak girişimin hedefleri arasında. Macaristan’da her sene düzenlenen ve Avrupa’nın en büyük festivallerinden biri olan Sziget Festivali’ne katılım sağlamak için görüşmeler yapılıyor.
Platformu kullanabilmek için kullanıcıların, Google veya Facebook aracılığıyla e-posta adreslerinin girmeleri yeterli. Böylece Seyu’nun bünyesinde büyük bir veri havuzu oluşuyor. Yıllık 100 binden fazla selfie verisi mevcut olan platformda, yaş ve cinsiyet gibi demografik bilgileri, kullanıcıların platformu kullandığı yerdeki coğrafik verileri hatta yapay zeka desteğiyle kullanıcıların çektiği selfie’lerden takımlarının hangi formasının giyildiğinin verisi elde edilebiliyor. Bu da Seyu’nun, markaların hedef kitleleriyle ilgili önemli veriler elde edebilmelerine olanak tanıyor.
Distribütörler ve sponsorlar üzerinden gelir elde eden Seyu, farklı spor dallarındaki federasyonların anlaşmış olduğu sponsorlarla veya direkt markalarla iş birliği sağlayan bir gelir modeline sahip. Paylaşılan bilgilere göre; Brezilya ve İspanya’daki distribütörlüklerine ek olarak Türkiye’de bir medya şirketiyle yeni bir distribütörlük sağlandı. Girişim, bünyesinde bulunan araçlara ve markalara göre fiyatlandırma sağlıyor. MotoGP, Clupik, Snave UK, CryptoSnack ve HigSports girişimin markaları arasında yer alıyor. Bunlara ek olarak 2021 yılında Seyu, spor teknolojisi odaklı girişimlere yaptığı yatırımlarla öne çıkan Dutch Sport Tech Fund’dan ilk ve şu ana kadarki tek yatırımını elde etti. Yatırım miktarı gizliliğini koruyor.