Teknoloji
Moderator
TikTok'un platformunda 30 dakikalık videoları test ederek YouTube'a rakip olmaya hazırlandığını sizlere aktarmıştık. TikTok şimdi de uygulamadaki tüm gönderiler üzerinden alışveriş yapma özelliğini test ediyor. Bu özellik kapsamında platformdaki tüm gönderiler birer pazar yerine dönüşüyor.
Bu sayede TikTok Shop özelliği de yalnızca onaylanmış kullanıcı ve markaların ötesinde tüm gönderilerde kendine yer bulabilecek. Bir TikTok sözcüsü yaptığı açıklama ile test aşamasındaki özelliğin varlığını doğruladı. TikTok sözcüsü açıklamasında özelliğin henüz test sürecinin erken aşamalarında olduğuna da dikkat çekti.
Bu yeni sistem kapsamında, bir kullanıcının videosundaki nesneler taranarak tanımlanıyor. Videoyu izleyenler ise TikTok Shop'da bu ürünleri ya da bu ürünlere benzer ürünleri satın almaya yönlendiriliyor. TikTok'un paylaştığı bilgilere göre, satın alma yönlendirmeleri bu gönderilerde sponsorlu içerikten daha ince bir şekilde öne çıkarılacak. Böylece kullanıcıların satış odaklı gönderilerden sıkılarak uygulamayı kullanmayı bırakmasının önüne geçilecek.
TikTok Shop'un 2023'ün ağustos ayı itibarıyla ABD'de 500 milyon dolardan fazla zarar yaşadığını sizlere aktarmıştık. Aynı dönemde TikTok'un Güneydoğu Asya'daki başarısı düşünüldüğünde ABD'deki günde 3 milyon dolar ila 4 milyon dolar arasında harcama verileri sönük kalıyordu. Güneydoğu Asya'da TikTok Shop'un günlük ticari hacmi 50 milyon dolar ila 60 milyon dolar arasında. TikTok'un Çin'deki versiyonu Douyin ise online alışveriş alanında geçtiğimiz sene 200 milyar dolardan fazla ticari hacme sahipti.
Son olarak TikTok'un 2023 yılında 10 milyar dolar tüketici harcamasına ulaşan ilk oyun dışı uygulama olduğunu hatırlatalım. Hatta 2023'e başladığı nokta kıstas alındığında TikTok, yüzde 61'lik bir büyüme kaydetti. TikTok'un bu yeni özelliği yayına alması, söz konusu harcama verilerinin katlanarak artmasına yol açabilir.
Bu sayede TikTok Shop özelliği de yalnızca onaylanmış kullanıcı ve markaların ötesinde tüm gönderilerde kendine yer bulabilecek. Bir TikTok sözcüsü yaptığı açıklama ile test aşamasındaki özelliğin varlığını doğruladı. TikTok sözcüsü açıklamasında özelliğin henüz test sürecinin erken aşamalarında olduğuna da dikkat çekti.
Bu yeni sistem kapsamında, bir kullanıcının videosundaki nesneler taranarak tanımlanıyor. Videoyu izleyenler ise TikTok Shop'da bu ürünleri ya da bu ürünlere benzer ürünleri satın almaya yönlendiriliyor. TikTok'un paylaştığı bilgilere göre, satın alma yönlendirmeleri bu gönderilerde sponsorlu içerikten daha ince bir şekilde öne çıkarılacak. Böylece kullanıcıların satış odaklı gönderilerden sıkılarak uygulamayı kullanmayı bırakmasının önüne geçilecek.
TikTok Shop'un 2023'ün ağustos ayı itibarıyla ABD'de 500 milyon dolardan fazla zarar yaşadığını sizlere aktarmıştık. Aynı dönemde TikTok'un Güneydoğu Asya'daki başarısı düşünüldüğünde ABD'deki günde 3 milyon dolar ila 4 milyon dolar arasında harcama verileri sönük kalıyordu. Güneydoğu Asya'da TikTok Shop'un günlük ticari hacmi 50 milyon dolar ila 60 milyon dolar arasında. TikTok'un Çin'deki versiyonu Douyin ise online alışveriş alanında geçtiğimiz sene 200 milyar dolardan fazla ticari hacme sahipti.
Son olarak TikTok'un 2023 yılında 10 milyar dolar tüketici harcamasına ulaşan ilk oyun dışı uygulama olduğunu hatırlatalım. Hatta 2023'e başladığı nokta kıstas alındığında TikTok, yüzde 61'lik bir büyüme kaydetti. TikTok'un bu yeni özelliği yayına alması, söz konusu harcama verilerinin katlanarak artmasına yol açabilir.