Reklam teknolojisi girişimi Magfi, 1.1 milyon dolar yatırım aldı

Teknoloji

Moderator
Reklam teknolojisi girişimi Magfi, Eleven Ventures liderliğinde 1.1 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım turuna Boğaziçi Ventures, melek yatırımcılar Zoran Arsovski ve Horia Manda katılım gösterdi. Eleven Ventures'tan Svetozar Georgiev ise Magfi yönetim kuruluna katıldı.

Magfi'nin Workup Girişimcilik Programı'nın 12. dönemine seçilen 8 girişim arasında yer aldığını hatırlatalım. 2020 yılında Magfi, YFYİ Demo Day'inde sahne alan 19 girişim arasında bulunmaktaydı.

Girişimin faaliyet alanı​


2021 yılında Mustafa Fikret Uğur tarafından kurulan girişimin kurucu ekibinde kısa süre içinde Deniz Duran, Atakan Kocaayan, Kadir Gölcük ve Okan Özbay yer aldı. Son olarak, Serhat Atayeter Google'dan deneyim getirerek ekibe katıldı.

Magfi'nin çözümü, Telegram ve Discord gruplarına reklam yerleştirme sürecini basitleştiriyor. Reklamverenler, Magfi sayesinde en alakalı grupları etkileşimli reklamlarla hedefleyebiliyor. Tüm bu süreç, grubun sohbet bağlamı içinde gerçekleşiyor. Grup sahipleri ise envanter sunarken, alakalı reklamverenlere kolayca ulaşabiliyor. Bu arada Telegram ve Discord'da aylık yaklaşık 1,5 milyar kullanıcı bulunduğunu belirtelim. Magfi'nin sunduğu ürünler arasında Magfi Monitoring, Magfi Pro ve Magfi MarketPlace de yer almakta.

Girişimin öne çıkan verileri​


Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Magfi, binlerce aboneye sahip kanallarda şimdiden 1 milyondan fazla reklam paylaştı. Reklamların paylaşıldığı kanallar, spor, finans, haber ve oyun gibi dikeyleri kapsıyor. Platform günde 600 bin tekil kullanıcıya ulaştı. Girişim, tohum öncesi yatırımını takip eden bir yıl içinde, başlangıçtaki 4 haneli gelirini 25 kat artırdığını belirtiyor. Magfi Ads müşterileri arasında Akbank, Vestel, Coindesk, Huawei gibi markalar yer almakta.

Bu yeni yatırımla Magfi, ekibini büyütmeyi planlıyor. Şirketin hedefleri arasında işe alımdan desteğe ve reklam optimizasyonuna kadar süreçlerini ve sistemlerini tamamen otomatikleştirmek bulunuyor. Magfi operasyonlarını Türkiye'nin ötesine taşıyarak 220 milyonluk bir pazar olan Brezilya'ya odaklanmayı planlıyor.

Magfi CEO'su ve kurucu ortağı Mustafa Fikret Uğur'un aktardıklarına göre; girişim, her topluluğa özel reklamlar oluşturmak için üretken yapay zeka teknolojilerini kullanmak üzerinde çalışıyor.

Eleven Ventures'ın ortaklarından Svetozar Georgiev ise Magfi'nin merkeziyetsiz sohbet tabanlı topluluklarda reklamcılık konusunda avantajlı olduğunu düşünüyor.
 
Geri
Üst