Teknoloji
Moderator
Video içerik uygulaması TikTok, paylaştığı bir gönderi ile yapay zeka tarafından üretilen içerikleri otomatik olarak etiketleyeceğini açıkladı. Şirket bu kapsamda üçüncü taraf uygulamalarda oluşturulan içerikleri de etiketleyecek. Bahsi geçen etikette içeriğin yapay zeka ile oluşturulduğu belirtilecek.
TikTok'un içerik ilkelerine uyum göstermek adına aslında kullanıcıların gerçekçi yapay zeka içeriklerinin yapay zeka tarafından üretildiğini belirtmesi gerekmekte. Öte yandan içerik üreticilerin diğer yapay zeka araçlarını kullandığını belirtmesi, TikTok açısından zorluk yaratabiliyordu. İçeriklerin otomatik olarak etiketlenmesi ise bu probleme çözüm niteliği taşıyor.
TikTok içerikleri etiketlemek için Content Credentials'ı kullanıyor. Content Credentials, Microsoft ve Adobe tarafından ortaklaşa kurulan Coalition for Content Provenance and Authenticity'ye ait bir teknoloji. Content Credentials, uygulamanın yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği anında tanımak ve etiketlemek için kullanabileceği içeriğe belirli meta veriler ekliyor. Bu sayede OpenAI'ın DALL-E 3'ü ve Microsoft'un Bing Image Creator'ı gibi Content Credentials'ı uygulayan diğer platformlarda oluşturulan içerik de etiketlenecek. TikTok önümüzdeki haftalarda özelliği tüm kullanıcılara açacak.
Şirket, ayrıca MediaWise ve insan hakları örgütü Witness ile ortaklıklar çerçevesinde kullanıcıların yapay zeka odağında medya okuryazarlığını artırmayı hedefliyor. Böylece TikTok, kullanıcılarının etiketler ve yapay zeka tarafından oluşturulan potansiyel olarak yanıltıcı içerikler hakkında daha fazla bilgi sahibi olması amaçlıyor.
Bu arada TikTok'un Content Credentials kullanımında yalnız olmadığını belirtelim. Microsoft, Adobe ve OpenAI halihazırda Content Credentials'ı kullanıyor. Son olarak Google'ın da Content Credentials'ı desteklemeye hazırlandığını belirtmekte fayda var. Önümüzdeki dönemde içerik platformlarının yapay zeka odağında daha fazla güvenlik aracını yayına alacağını söylemek mümkün.
TikTok'un içerik ilkelerine uyum göstermek adına aslında kullanıcıların gerçekçi yapay zeka içeriklerinin yapay zeka tarafından üretildiğini belirtmesi gerekmekte. Öte yandan içerik üreticilerin diğer yapay zeka araçlarını kullandığını belirtmesi, TikTok açısından zorluk yaratabiliyordu. İçeriklerin otomatik olarak etiketlenmesi ise bu probleme çözüm niteliği taşıyor.
TikTok içerikleri etiketlemek için Content Credentials'ı kullanıyor. Content Credentials, Microsoft ve Adobe tarafından ortaklaşa kurulan Coalition for Content Provenance and Authenticity'ye ait bir teknoloji. Content Credentials, uygulamanın yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği anında tanımak ve etiketlemek için kullanabileceği içeriğe belirli meta veriler ekliyor. Bu sayede OpenAI'ın DALL-E 3'ü ve Microsoft'un Bing Image Creator'ı gibi Content Credentials'ı uygulayan diğer platformlarda oluşturulan içerik de etiketlenecek. TikTok önümüzdeki haftalarda özelliği tüm kullanıcılara açacak.
Şirket, ayrıca MediaWise ve insan hakları örgütü Witness ile ortaklıklar çerçevesinde kullanıcıların yapay zeka odağında medya okuryazarlığını artırmayı hedefliyor. Böylece TikTok, kullanıcılarının etiketler ve yapay zeka tarafından oluşturulan potansiyel olarak yanıltıcı içerikler hakkında daha fazla bilgi sahibi olması amaçlıyor.
Bu arada TikTok'un Content Credentials kullanımında yalnız olmadığını belirtelim. Microsoft, Adobe ve OpenAI halihazırda Content Credentials'ı kullanıyor. Son olarak Google'ın da Content Credentials'ı desteklemeye hazırlandığını belirtmekte fayda var. Önümüzdeki dönemde içerik platformlarının yapay zeka odağında daha fazla güvenlik aracını yayına alacağını söylemek mümkün.