Teknoloji
Moderator
Kitle fonlaması platformu Kickstarter, tamamlanmış kampanyalar için platformuna ön sipariş özelliği eklediğini açıkladı. Şimdiye kadar kullanıcılar, kampanya tamamlandığında ön sipariş verebilmek için içerik üreticilerin kendi sayfasına başvurmak durumdaydı. Bu yeni özellik ile birlikte kullanıcılar kampanya bitse dahi ön sipariş talebinde bulunabiliyor. Kickstarter, özelliği yakın zamanda tüm içerik üreticilerine açmayı planlıyor.
Özellik, ilk kampanyayı kaçıran destekçiler için yeni yollar sunarken aynı zamanda kampanya sonrası katkı sürecini de basitleştiriyor. Geç bağış olarak tanımlayabileceğimiz Late Pledges özelliği sayesinde Kickstarter, InDemand adlı benzer bir özelliği 2015 yılında platformuna ekleyen Indiegogo ile rekabetini güçlendiriyor.
İçerik üreticiler platformda, bir proje finanse edildikten sonra geç bağışları kontrol panellerinden etkinleştirebilecek. Böylece proje sayfalarına, özel bir "Geç Bağışlar" bölümü eklenecek. Yeni destekçiler de tıpkı kampanyanın ilk aşamalarında olduğu gibi ödülleri seçebilirken, desteklerini diledikleri zaman sunabilecek.
Öte yandan kampanyaların sona erdiği dönemde, proje sahipleri üretim ve tasarım zorluklarıyla karşı karşıya kalabiliyor. Bu dönemde ön sipariş almaya devam etmek, proje sahipleri için bir risk teşkil edebilir. Yine de özelliğin Kickstarter'daki üreticilere, projeleri için sürekli destek alma imkanı sunduğunu söylemek mümkün. Aynı şekilde destekçiler de başlangıçta kaçırmış olabilecekleri projeleri destekleme fırsatı yakalıyor.
Kickstarter sözcüsünün aktardıklarına göre; Geç Bağışlar, Kickstarter platformuna sorunsuz bir şekilde entegre edildi. Tüm kullanıcılar, bu deneyimden verimli bir şekilde yararlanabilecek. Buna AmEx kart sahipleri ve Apple Pay kullanıcıları da dahil.
Özellik, ilk kampanyayı kaçıran destekçiler için yeni yollar sunarken aynı zamanda kampanya sonrası katkı sürecini de basitleştiriyor. Geç bağış olarak tanımlayabileceğimiz Late Pledges özelliği sayesinde Kickstarter, InDemand adlı benzer bir özelliği 2015 yılında platformuna ekleyen Indiegogo ile rekabetini güçlendiriyor.
İçerik üreticiler platformda, bir proje finanse edildikten sonra geç bağışları kontrol panellerinden etkinleştirebilecek. Böylece proje sayfalarına, özel bir "Geç Bağışlar" bölümü eklenecek. Yeni destekçiler de tıpkı kampanyanın ilk aşamalarında olduğu gibi ödülleri seçebilirken, desteklerini diledikleri zaman sunabilecek.
Öte yandan kampanyaların sona erdiği dönemde, proje sahipleri üretim ve tasarım zorluklarıyla karşı karşıya kalabiliyor. Bu dönemde ön sipariş almaya devam etmek, proje sahipleri için bir risk teşkil edebilir. Yine de özelliğin Kickstarter'daki üreticilere, projeleri için sürekli destek alma imkanı sunduğunu söylemek mümkün. Aynı şekilde destekçiler de başlangıçta kaçırmış olabilecekleri projeleri destekleme fırsatı yakalıyor.
Kickstarter sözcüsünün aktardıklarına göre; Geç Bağışlar, Kickstarter platformuna sorunsuz bir şekilde entegre edildi. Tüm kullanıcılar, bu deneyimden verimli bir şekilde yararlanabilecek. Buna AmEx kart sahipleri ve Apple Pay kullanıcıları da dahil.