Türkiye'deki çelik tesislerinin sera gazı emisyonu azaltım potansiyeli büyük

Son Dakika

Moderator
Sabancı Üniversitesi İPM araştırmacısı Dursun Baş, Türkiye'deki çelik tesislerinin sera gazı emisyonu azaltım potansiyelinin yüksek olduğunu belirtti. Küresel çelik sektöründe karbonsuzlaşma yavaş ilerlerken, kömür bazlı üretim emisyonların yüzde 88'ini oluşturuyor. Türkiye'de 40'tan fazla tesisin 2021'de 40 milyon ton sera gazı saldığı, bunun ülke emisyonlarının yüzde 10'una denk geldiği ifade edildi.
 
Geri
Üst