Teknoloji
Moderator
Financial Times, abonelerinin sorduğu soruları yanıtlayabilen Ask FT adlı yeni bir üretimsel yapay zeka sohbet botunu test ediyor. Diğer yapay zeka sohbet robotlarına benzer şekilde kullanıcılar, bilmek istedikleri her şey için Ask FT'ye soru sorabiliyor. Ancak cevaplar, Financial Times'ta yayınlanan içeriklerden üretiliyor, bu da her sorunun cevabının alınamayacağı anlamına geliyor.
Financial Times'ın yapay zeka sohbet robotu, şu anda iş dünyası profesyonellerine ve kurumlara yönelik olan FT Professional katmanındaki birkaç yüz ücretli abone tarafından kullanılabiliyor. Ask FT şu anda Anthropic tarafından geliştirilen büyük dil modeli Claude tarafından destekleniyor, ancak bu durumun değişebileceği belirtiliyor.
Ask FT, Financial Times'ın arşivlerini daha derinlemesine incelemeyi gerektiren soruları da yanıtlıyor. Financial Times'ın baş ürün sorumlusu Lindsey Jayne, "Kendi içimizde bir sürü test yaptık ve bunları modeli nasıl yönlendirdiğimizi ve kodu nasıl oluşturduğumuzu iyileştirmek için kullandık. Bu ilk 500 kişilik grupta, her soruyu ve yanıtı, ayrıca kullanıcının geri bildirimlerini takip ediyoruz." diyor.
Lindsey Jayne, "Sürekli gelişmez ve bu anları karşılamazsanız 135 yıllık bir kurum olacağınızı sanmıyorum. Ancak akıllı olmalı ve sadece hype trenine binmemelisiniz, aksi takdirde insanlar sadece yenilik için onunla oynar ve sonra hayatlarına devam ederler." dedi.
Çoğu Financial Times abonesi şu anda sohbet robotunu deneyemiyor. Financial Times, test etmeye ve değerlendirmeye devam ettiği için Ask FT şimdilik beta aşamasında kalacak.
Financial Times'ın yapay zeka sohbet robotu, şu anda iş dünyası profesyonellerine ve kurumlara yönelik olan FT Professional katmanındaki birkaç yüz ücretli abone tarafından kullanılabiliyor. Ask FT şu anda Anthropic tarafından geliştirilen büyük dil modeli Claude tarafından destekleniyor, ancak bu durumun değişebileceği belirtiliyor.
Ask FT, Financial Times'ın arşivlerini daha derinlemesine incelemeyi gerektiren soruları da yanıtlıyor. Financial Times'ın baş ürün sorumlusu Lindsey Jayne, "Kendi içimizde bir sürü test yaptık ve bunları modeli nasıl yönlendirdiğimizi ve kodu nasıl oluşturduğumuzu iyileştirmek için kullandık. Bu ilk 500 kişilik grupta, her soruyu ve yanıtı, ayrıca kullanıcının geri bildirimlerini takip ediyoruz." diyor.
Lindsey Jayne, "Sürekli gelişmez ve bu anları karşılamazsanız 135 yıllık bir kurum olacağınızı sanmıyorum. Ancak akıllı olmalı ve sadece hype trenine binmemelisiniz, aksi takdirde insanlar sadece yenilik için onunla oynar ve sonra hayatlarına devam ederler." dedi.
Çoğu Financial Times abonesi şu anda sohbet robotunu deneyemiyor. Financial Times, test etmeye ve değerlendirmeye devam ettiği için Ask FT şimdilik beta aşamasında kalacak.