Teknoloji
Moderator
Bu yılın başından beri oyun sektöründe 7 binden fazla kişi işsiz kaldı. Ocak ayında, Microsoft'un oyun bölümü 1.900 kişiyi işten çıkarırken; Riot Games, Unity, Twitch ve Supermassive Games gibi büyük şirketler de benzer adımlar attı. Bu işten çıkarmalar, sektördeki genel eğilimin bir parçası oldu.
Sony Interactive Entertainment'ın çalışanları da bu durumdan etkilendi. Şirket, PlayStation bölümünden yaklaşık 900 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu. Bu sayı, şirkette çalışanların yaklaşık yüzde 8'ini kapsıyor.
Insomniac, Naughty Dog ve Guerrilla gibi önemli stüdyolar, bu işten çıkarmalardan etkilenecekler. Ayrıca, Londra stüdyosu tamamen kapatılacak. Hatırlatmak gerekirse bu stüdyolar, PlayStation platformu için birçok kritik başlık üretmişlerdi. Marvel's Spider-Man 2, piyasaya çıkışının üç buçuk ayında 10 milyon birim satış başarısına ulaşmıştı.
Şirket, bu değişikliklerin işletmenin uzun vadeli büyüme stratejisi ve daha iyi deneyimler sunma hedefi doğrultusunda yapıldığını belirtiyor. PlayStation çalışanlarına yapılan açıklamada, şirketin stüdyoları ve projeleri gözden geçirildi ve bazı projelerin iptal edildiği belirtiliyor. Ancak, hangi projelerin etkilendiği hakkında detaylı bilgi verilmedi.
PlayStation Studios'un başkanı Hermen Hulst, şirketin tek oyunculu ve çok oyunculu deneyimler arasında denge kurmayı hedeflediğini belirtti. Şirket, gelecekte daha uzun süre oynanabilen çok oyunculu oyunlar üzerinde çalışacak. Bu gelişmeler, oyun endüstrisinde büyük değişimlere işaret ediyor. PlayStation'un gelecekteki stratejilerinde önemli bir dönüşümü temsil ediyor.
Sony Interactive Entertainment'ın çalışanları da bu durumdan etkilendi. Şirket, PlayStation bölümünden yaklaşık 900 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu. Bu sayı, şirkette çalışanların yaklaşık yüzde 8'ini kapsıyor.
Insomniac, Naughty Dog ve Guerrilla gibi önemli stüdyolar, bu işten çıkarmalardan etkilenecekler. Ayrıca, Londra stüdyosu tamamen kapatılacak. Hatırlatmak gerekirse bu stüdyolar, PlayStation platformu için birçok kritik başlık üretmişlerdi. Marvel's Spider-Man 2, piyasaya çıkışının üç buçuk ayında 10 milyon birim satış başarısına ulaşmıştı.
Şirket, bu değişikliklerin işletmenin uzun vadeli büyüme stratejisi ve daha iyi deneyimler sunma hedefi doğrultusunda yapıldığını belirtiyor. PlayStation çalışanlarına yapılan açıklamada, şirketin stüdyoları ve projeleri gözden geçirildi ve bazı projelerin iptal edildiği belirtiliyor. Ancak, hangi projelerin etkilendiği hakkında detaylı bilgi verilmedi.
PlayStation Studios'un başkanı Hermen Hulst, şirketin tek oyunculu ve çok oyunculu deneyimler arasında denge kurmayı hedeflediğini belirtti. Şirket, gelecekte daha uzun süre oynanabilen çok oyunculu oyunlar üzerinde çalışacak. Bu gelişmeler, oyun endüstrisinde büyük değişimlere işaret ediyor. PlayStation'un gelecekteki stratejilerinde önemli bir dönüşümü temsil ediyor.