Sanal flört tuzağına dikkat

67391239534a254e2cc6524c.jpg

Uzmanlar, dünya çapında yüz milyonlarca kez indirilen internetteki flört uygulamalarının kullanıcıları sömürdüğü uyarısında bulundu. İngiltere’de Leeds Üniversitesi’nde “aşk ve ilişkiler” araştırmasını yöneten Luke Brunning, sanal flört uygulamalarının özelliklerini video oyunlarındaki “ganimet kutularına” benzetti. Bu tarz uygulamaların bağımlılık yaratmak için tasarlandığı belirtilerek kazanç için kullanıcıların elde tutulduğu bildirildi. İngiliz “Observer” gazetesinin bir araştırması, flört uygulamalarının kullanıcıları giderek daha fazla “kumar ürünlerine” benzeyen ve yılda yüzlerce sterline mal olabilen ekstra özellikler satın almaya ittiğini buldu.

Ne kadar öderse…

Tinder, Bumble ve Hinge dahil birçok uygulama, kullanıcılar daha fazla para öderse daha fazla eşleşme, daha fazla profil görünürlüğü ve daha fazla buluşma olasılığı sunuyor. Tinder ve Hinge’in sahibi Match Group’un eski bir çalışanı “Tek önemsedikleri kazanç, insanları ücretli bir özelliğe çekmek için yöntemler geliştiriyorlar” dedi. Veri şirketi “Statista”ya göre, İngiltere’de en az 4,4 milyon yetişkin çevrimiçi flört platformlarını kullanıyor. Kullanıcıların dörtte biri ödeme yaparken uygulamaların yılda 150 milyon sterlin (6,5 milyar TL) kazandığı dile getiriliyor.

Sahte eşleşmeler

Sanal flört uygulamaları pazarında ABD, Çin ve İngiltere ilk 3’ü paylaşıyor. Bir kaynak, “Uygulamalar insanları eşleştirmeye değil, onları platformlarda tutmaya yönelik tasarlanıyor. Algoritma aslında size sahte eşleşmeler gönderiyor ve gerçekten eşleşebileceğiniz kişileri sunmuyor” dedi. Uygulamaların kişileri bu yöntemle platformda tuttuğu veya mantıklı olmayan eşleşmeler göndererek kullanıcıyi yeni özellikler satın almaya yönlendirdiği iddia edildi.

Toplu dava açıldı

ABD’de bu yılın başında Hinge, OkCupid ve Plenty of Fish gibi flört uygulamalarının sahibi olan “Match Group” şirketine toplu dava açıldı. Davada, “Match, güçlü teknolojilerden ve gizli algoritmalardan yararlanarak, kullanıcıları ilişki hedeflerinden çok sürekli bir ödeme-oynama döngüsüne kilitleyen, bağımlılık yaratan, oyun benzeri kasıtlı tasarımlar yapıyor” denildi.
 
Geri
Üst