Dünyadan Haberler
Moderator

AYDIN HASAN/ANKARA-F-16'lar, envanterdeki 48 Fantom (F-4 2020) bir yana bırakıldığında, 244 jetle Hava Kuvvetleri'nin ana vurucu gücünü oluşturuyor. 1987 ile 1999 yılları arasında çoğunluğu Türkiye'de üretilen 44 adet “F-16 Blok 30â€, 116 adet “F-16 Blok 40†ve 80 adet “F-16 Blok 50â€, Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmişti. Böylece envanterde 240 adet F-16 uçağı yer aldı. 1999'da Türkiye'deki üretimin durmasının ardından, 30 adet “F-16 Blok 50+†konfigürasyona sahip uçak ABD'den satın alındı. Böylece envanterdeki F-16 sayısı 270'e çıkarken, kaza kırım gibi farklı nedenlerle bu sayı, günümüzde 244'e indi.
KADEMELİ MODERNİZASYON
Türkiye, ABD'den 40 adet “F-16 Blok 70†ve 79 adet de modernizasyon kiti talebinde bulunmuştu. Bu talep Kongre onayından geçerse, Hava Kuvvetleri envanterine girecek F-16 sayısı aşamalı olarak 284'e çıkacak. F-16 filosu içindeki jetlerin 119'u ABD'den satın alınan kitlerle modernize edilecek. Modernize edilenlerle birlikte Viper seviyesindeki savaş uçağı sayısı 119'a çıkacak. Blok 30, 40 ve 50 seviyesindeki F-16 uçakları, 4. nesil olarak sınıflandırılıyor. F-16 Blok 70 ise 4 artı veya 4.5 nesil savaş uçağı olarak kabul ediliyor. Blok 70 uçakların diğerlerinden en önemli farkı, APG-83 AESA Radarına sahip olması. Bu sayede görüş alanı taramasıylahedef takibini hızlı ve etkin biçimde yapılabiliyor.