Dünyadan Haberler
Moderator
Malezya Hava Yolları'nın 370 sefer sayılı uçuşu, 8 Mart 2014'te Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'dan Çin'in başkenti Pekin'e gitmek üzere yola çıktı. Uçak, havalandıktan 40 dakika sonra kayboldu.
Tarihin en pahalı sualtı araştırmasına rağmen, 239 kişiyi taşıyan uçağa ne olduğu tespit edilemedi. Havacılık tarihinin en büyük gizemlerinden birine dönüşen olayda yetkililer, aradan geçen yılların ardından sonuca henüz yaklaşamadı bile.
Malezya uçağının gizemli kayboluşunu hatırlatan bir diğer olay ise, takvimler 22 Temmzu 2016 tarihini gösterirken kayıtlara geçmişti. Buna göre, Hindistan Hava Kuvvetleri'ne ait Antonov An-32 nakliye uçağı 29 yolcusuyla beraber adeta sırra kadem bastı.
RADARDAN KAYBOLDU, BİR DAHA HABER ALINAMADI
Uçak, Chennai'deki Tambaram Hava Kuvvetleri İstasyonundan havalandı. Andaman ve Nicobar Adaları'ndaki Port Blair'e haftalık sefer yapan nakliye uçağında mürettebat dahil 29 kişi bulunuyordu.
Uçak sabah saat 8.30 sularında Hindistan'ın Chennai şehrinden havalandı ve Blair Limanı'ndaki bir Hindistan donanma hava istasyonu olan INS Utkrosh'a inmesi gerekiyordu.
Kalkıştan kısa süre sonra uçak, saatler 9.12'yi gösterdiği sırada Bengal Körfezi üzerinde seyrederken, tüm temasını kaybetti ve radardan kayboldu.
ÜLKE TARİHİNİN EN BÜYÜK OPERASYONUNA DÖNÜŞTÜ
Uçağın kayboluşu ile beraber başlatılan arama kurtarma operasyonu, ülkede silahlı kuvvetlerin, kaybolan bir uçağı bulmak için başlattığı en büyük operasyona dönüştü.
15 Eylül 2016'da Hindistan Hava Kuvvetleri sonunda pes ederek çalışmaları durdurdu. An-32 K2743 uçağındaki 29 kişinin aile üyelerine ulaşan hava kuvvetleri, kayıp uçağın yerini tespit edemediğini ve uçakta bulunanların 'ölü varsayılmasından' başka seçenek kalmadığını söyledi.
Hindistan Savunma Bakanlığı'nın geçtiğimiz saatlerde yaptığı açıklamaya göre ise, 2016 yılında Bengal Körfezi üzerinde 29 kişiyle birlikte kaybolan uçağın enkazının bulunduğuna inandıkları duyuruldu.
Enkaz, Hindistan'ın Chennai şehri kıyılarının 310 kilometre açıklarında keşfedildi.